Spørsmål og svar

Nedenfor er en samling av vanlige spørsmål og svar.

Bestillinger

Hvor kan jeg se mine bestillinger?

Du finner dine bestillinger når du er innlogget. Klikk på ”Min Konto”, og deretter på ”Ordrehistorikk”. Bemerk at det kan ta opp til 10 minutter før bestillingen din er bekreftet og vil synes under ”Ordrehistorikk”.

 

Hvordan vet jeg at min bestilling er mottatt - får jeg en ordrebekreftelse?

Du får ingen ordrebekreftelse sendt automatisk til deg, ordreoversikt vil du likevel alltid kunne finne når du er innlogget. Denne finner du under ”Min Konto” / ”Ordrehistorikk”. Ved bestilling vil du også få mulighet til å velge å få tilsendt en automatisk ordrebekreftelse for den enkelte ordren. Ordrebekreftelse vil da bli sendt til registrert e-post adresse.

 

Når sendes varene mine?

Vi pakker og sender varer alle hverdager 0730-16.00. Hvis du legger inn en bestilling på kveld eller i helgen, vil varene bli pakket og levert i forhold til ønskede leveringsdag. Kjølevarer behandles og sendes tirsdag-torsdag, dog ikke slik at varene forblir i transportsystemene over helgen.

 

Har dere sendt min bestilling?

Du kan spore bestillingen din når du er logget inn. Gå til "Min konto" og deretter "ordrehistorikk ". Hvis du har ytterligere spørsmål, ta kontakt med kundeservice og vi vil hjelpe deg.

 

Hvor er min pakke nå?

Du kan spore bestillingen din når du er logget inn. Gå til "Min konto" og deretter "ordrehistorikk ". Hvis du har ytterligere spørsmål, ta kontakt med kundeservice og vi vil hjelpe deg.

 

Jag har bestilt en artikkel som er restnotert, når kommer den?

Vanligvis sendte en restnoterte artikler ut sammen med din neste levering. Sjekk følgeseddelen for annen informasjon.
Hvis du har ytterligere spørsmål, ta kontakt med kundeservice.

 

Hvor stiller jeg spørsmål relatert til min faktura?

Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg.

 

Jeg finner ikke produktene jeg ønsker når jeg søker i nettbutikken, hva gjør jeg da?

Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg.

 

Jeg sendte en e-post til kundeservice, når vil jeg få et svar på spørsmålet mitt?

Vi svarer på e-post mandag til fredag 0800-1600. Vårt mål er å svare på alle meldinger innen en arbeidsdag etter mottak hos oss.

 

Endre i bestilling / avbestille / reklamere

Kan jeg avbestille, endre og legge til elementer i bestillingen min?

Kontakt kundeservice så snart som mulig etter at du har lagt inn bestillingen, og vi vil hjelpe deg. Kundeservice kan fortelle deg hva kan iverksettes.

 

Går det an å avbestille en bestilt bestillingsvare?

Bestillingsvarer/skaffevarer og eventuelle restordrer for slike varer er ikke mulig å endre eller kansellere. Symbolet i nettbutikken for slike varer er:
 = Produktet er en bestillingsvare/skaffevare og har ca 10-14 dagers leveringstid. Ingen returrett.

 

Jeg vil reklamere på min vare, hva skal jeg gjøre?

Kontakt kundeservice så hjelper vi deg.
Glem ikke å angi årsak samt faktura-, ordre- og kundenummer ved kontakt.

 

Bytte / retur

Jeg vil returnere eller bytte en vare, hva gjør jeg da?

Kontakt kundeservice, dog senest innen 10 arbeidsdager, så hjelper vi deg.
Salgsemballasjen må være ubrutt og uskadd. Kjølevarer tas ikke i retur. Sterile varer aksepteres returnert kun i unntakstilfeller. Retur av varer må ikke skje uten at dette er forhåndsgodkjent av oss / bekreftet at retur aksepteres. Retur vil debiteres med et behandlingsgebyr. Frakt krediteres ikke.
Glem ikke å angi årsak samt faktura-, ordre- og kundenummer ved kontakt.

 

Jeg trenger en ny følgeseddel, hva gjør jeg da?

Kontakt kundeservice så hjelper vi deg.

 

Hvorfor må jeg betale retur-/håndteringsgebyr ved retur/bytte?

Når du returnerer en feilbestilte vare vil retur-/byttegebyr belastes uansett pakkestørrelse eller antall varer. Selvfølgelig vil slikt gebyr ikke belastes hvis OneMed har sendt feil vare eller om varen er skadet / defekt.
Kontakt kundeservice og vi vil hjelpe deg hvis du har flere spørsmål.

 

Jeg har gjennomført en retur som ikke synes på fakturaen, hva gjør jeg da?

Hvis du har gjennomført en retur som ikke vises på fakturaen din, er det fordi den er blitt registrert først etter at fakturaen ble sendt ut.
Du kan da få en egen kreditnota på returen som du hensyntar ved neste betalingstilfelle.
Kontakt kundeservice og vi vil hjelpe deg hvis du har flere spørsmål.